پمپ آب دو پروانه

یکی از انواع پمپ آب هایی که برای ایجاد فشار در مصارف خانگی و یا سیستم های صنعتی و سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد پمپ آب دو پروانه می باشد.

دو پروانه ای که در این نمونه از پمپ های آب مقابل یکدیگر قرار گرفته اند موجب افزایش دادن هد و تحویل آب با فشار عالی می شوند. این نمونه از پمپ ها استانداردهای ویژه ای دارند و شما با خیال آسوده می توانید آنها را خریداری کنید و در ساختمان های مسکونی و صنعتی استفاده نمایید.

پمپ دو پروانه مزیت های بسیار زیادی دارد  همین مسئله موجب شده است که بسیاری از افراد این نمونه از پمپ آب ها را در بسیاری از ساختمان های مورد نظر خود نصب کنند.

جنس بدنه پمپ آب دو پروانه از چدن می باشد و پروانه های درون آن هم از برنج و یا نوریل هستند. شما می توانید پمپ آب های دو پروانه را به صورت تک فاز و یا سه فاز خریداری کنید.

برای خرید هر یک از انواع پمپ های آب دو پروانه باید به خوبی ظرفیت آنها را مورد بررسی قرار دهید و سپس آنها را خریداری کنید. شما از پمپ های دو پروانه ای می توانید برای پمپاژ کردن آب تمیز استفاده کنید و آب کثیف را نمی توانید درون آن به کار ببرید.

مدل های متنوعی از پمپ دو پروانه ای وجود دارد که هر یک از آنها ویژگی ها و مشخصات خاصی دارند.

پمپ آب دو پروانه

پمپ آب دو پروانه چیست ؟

پمپ های دو پروانه از آنجایی که بسیار کاربردی می باشند و قدرت بالایی دارند در مصارف متنوعی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

البته که باید بدانید بیشتر افراد پمپ دو پروانه ای را به نام یکی از بهترین پمپ های خانگی نیز می شناسند. شما کاربرد زیادی از این نمونه پمپ ها در صنایع کشاورزی، اداری و تفریحی می توانید دریافت کنید.

آب مورد نیاز این پمپ ها تمیز است که به بهترین شکل ممکن آب را پمپاژ می کنند.

شما بالاترین میزان استفاده از این پمپ ها را در ساختمان های مسکونی دریافت می کنید. پروانه هایی که روی این پمپ ها نصب شده اند در جهت برعکس هستند.

این نوع نصب پروانه ها موجب می شود که عملکرد پمپ ها در بهترین حالت انجام شود. جنس پروانه ها بسیار عالی است و طول عمر زیادی دارد. البته که باید بدانید جنس این قطعات نصب شده روی پمپ دو پروانه ای را دمای سیال درون پمپ تعیین می کند.

جنس و کیفیت قطعات نصب شده روی پمپ آب دو پروانه

متریال ها و قطعات بسیار زیادی هستند که روی پمپ آب دو پروانه نصب شده اند. شما زمانی که می خواهید این نمونه از پمپ آب را خریداری کنید باید به خوبی در مورد جنس بدنه و قطعات تشکیل دهنده آن اطلاعات تان را افزایش دهید.

در این  صورت قادر خواهید بود که بهترین و با کیفیت ترین پمپ آب را خریداری کنید. بدنه پمپ از جنس چدن است که همین ویژگی کیفیت و استحکام بالای آن را نشان می دهد. استحکام و کارایی که فلز چدن دارد برای انجام دادن وظیفه پمپ دو پروانه بهترین انتخاب می باشد. جنس پروانه هایی که در پمپ دو پروانه ای وجود دارد به طور معمول از برنج و نوریل است.

برای ساخت جنس مکانیکال این نمونه از پمپ ها از سرامیک و یا گرانیت استفاده کرده اند. شافت هایی که روی پمپ نصب شده است به طور معمول از جنس استیل است. بر همین اساس شما باید به خوبی بدانید ای نمونه از پمپ آب ها دارای ویژگی ها و مشخصات بی نظیری هستند که همین ویژگی و مشخصات آنها کیفیت عالی و مستحکم شان می باشد.

پمپ آب دو پروانه

ویژگی های پمپ آب دو پروانه

برای خرید و تهیه پمپ آب دو پروانه باید به خوبی در مورد ویژگی ها و مشخصات کلی این پمپ اطلاعات بیشتری داشته باشید. برخی از ویژگی های این پمپ به صورت خلاصه وار که اهمیت بسیار زیادی دارد عبارت است از :

  1. پمپ دو پروانه ای به طور معمول برای پمپاژ کردن آب تمیز استفاده می شود. به همین دلیل است که از آن بیشتر برای مصارف خانگی و فشار آب درون ساختمان ها استفاده می کنند. با استفاده از این پمپ آب می توانید فشار آب ضعیف درون ساختمان ها را به فشار قوی تبدیل کنید.
  2. استفاده از این پمپ ها برای موارد متعدد می باشد و شما زمانی که می خواهید پمپ ها را خریداری کنید می توانید از کارشناسان فروش مصارف و کاربردهای متنوع پمپ را بپرسید. آنها بر اساس نیاز ساختمان شما استفاده از این پمپ آب را به شما توصیه می کنند.
  3. پمپ های آب دو پروانه ای را سعی می کنند که در دو سری تک فاز و سه فاز تولید کنند. در این صورت شما بسته به نیاز و ظرفیت مورد نظرتان از این پمپ می توانید یکی از آنها را خریداری کنید.
  4. موتور این نمونه از پمپ ها را اگر از برنج تولید کنند تا 90 درجه دما را تحمل می کند.
  5. اسب بخار تشکیل شده در این نوع از پمپ ها به مدل آنها بستگی دارد. برخی از انواع پمپ ها اسب بخار بالایی درونشان وجود دارد و برخی از آنها تشکیل شده از اسب بخار کمتری هستند که فشار بالایی هم ندارند.
  6. قیمت خرید هر یک از انواع پمپ آب دو پروانه با دیگری متفاوت می باشد و شما باید بسته به نوع و مدلی که آنها دارند هزینه خریداری شان را پرداخت کنید. برخی از پمپ آب های دو پروانه قیمت خریدشان بالاتر می باشد، چرا که آنها سه فاز هستند و قدرت و فشارشان هم بالاتر می باشد.
  7. طول عمر و ماندگاری پمپ آب های دو پروانه به دلیل استفاده از بهترین متریال ها برای تولید آنها بسیار بالا می باشد. شما می تواند مدت زمان زیادی از این پمپ آب ها استفاده کنید.

پمپ آب دو پروانه

کاربرد پمپ آب دو پروانه

شما برای خرید و تهیه هر یک از انواع پمپ آب دو پروانه باید به خوبی در مورد کاربرد آنها اطلاعات کافی داشته باشید. در این صورت می توانید بر اساس نیاز ساختمان خود از کاربرد پمپ استفاده کنید. برخی از مهمترین کاربردهایی که شما از این نمونه پمپ ها دریافت خواهید کرد عبارت است از :

  1. شما می توانید برای تامین آب آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی از این پمپ استفاده کنید. دقت داشته باشید که بسته به تعداد واحد آپارتمان های ساختمان باید یکی از انواع این پمپ ها را که ظرفیت مشخص شده ای دارند خریداری کنید.
  2. برای تامین کردن آب از درون چاه و مخازن آب از این مخزن استفاده بسیار زیادی می شود. هر یک از کشاورزانی که می خواهید از مخازن آب درون زمین آب استخراج کنند این پمپ آب برایشان انتخاب بسیار مناسبی می باشد.
  3. برخی از ساختمان ها که فشار آب کمی دارند می توانند با نصب این نوع پمپ آب فشار آب درون ساختمان ها را تا حد بیشتری افزایش دهند. شما می توانید فشار آب را افزایش دهید تا از این طریق در مصرف آب هم صرفه جویی کرده باشید.
  4. در هر یک از سیستم های آتش نشانی و اطفای حریق این نمونه از پمپ آب ها جایگاه مناسبی دارند و شما می توانید از آنها کارایی ویژه ای دریافت کنید.
  5. یکی از دیگر کاربردهایی که پمپ آب دو پروانه دارد برای مصارف صنعتی می باشد. البته که باید بدانید شما در صنایع صنعتی و معدنی کوچک می توانید از پمپ ها استفاده کنید.

پمپ آب دو پروانه

 قیمت خرید پمپ آب دو پروانه به چه مواردی بستگی دارد ؟

یکی از مهمترین نکاتی که افراد زمان خرید پمپ آب دو پروانه برایشان اهمیت بسیار زیادی دارد قیمت خرید پمپ می باشد. شما باید به خوبی بدانید که قیمت خریداری این پمپ به موارد بسیار زیادی بستگی دارد که برخی از این موارد عبارت است از :

  1. در ابتدا باید بدانید که پمپ دو پروانه دارای برندهای متنوعی می باشد. هر یک از برندهای این پمپ آب دارای قیمت مشخص شده و استاندارد تولیدی می باشد. شما می توانید برای خرید هر یک از برندها به خوبی ویژگی ها و ساختاری که پمپ دارد را بررسی کنید و سپس بر اساس نیازی که ساختمان شما به پمپ دارد آن را خریداری کنید. دقت داشته باشید که پیش از خرید پمپ ها باید به خوبی برند آنها را بشناسید و قیمتی که دارند را در سایت مشاهده کنید.
  2. از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت پمپ های دو پروانه مدل آنها می باشد. بدون شک آن دسته از مدل پمپ ها که سه پروانه می باشند هزینه خریداری بیشتری نسبت به نمونه های تک پروانه دارند. بنابراین شما باید بر اساس نیاز ساختمان خود به پمپ های آب دو پروانه ای یکی از آنها را که قیمت مناسبی هم دارد خریداری کنید.
  3. فروشگاه های زیادی فروش انواع پمپ آب دو پروانه را بر عهده دارند. ولی شما در صورتی که می خواهید بهترین پمپ آب را از بهترین فروشگاه خریداری کنید باید به دنبال نمایندگی برند مورد نظر پمپ باشید.

5. کیفیت از دیگر فاکتورهای مهم و تاثیرگذار روی قیمت پمپ آب های دو پروانه ای می باشد. آن دسته از پمپ آب هایی که کیفیت بسیار عالی دارند قیمت خریدشان هم بیشتر از نمونه های غیر استاندارد  است.